Ahad, 4 September 2016

Pengalaman menggunakan medical kad Etiqa.

Hi semua...
Just nak share pengalaman menggunakan medical kad etiqa..Alhamdulillah semuanya cover. Tak ada masalah. Untuk pengetahuan semua pemegang medical kad sebelum masuk hospital swasta sila sediakan deposit Rm500 (akan dipulangkan semula bila discharge nnt) dan pastikan anda punya bayaran insuran/takaful cantik.

Bulan July 2016 saya sendiri merasakan pengalaman menggunakan medical kad etiqa. Setelah 3 tahun menjadi agent dan membuat simpanan etiqa untuk diri sendiri, anak-anak dan isteri. Akhirnya terguna juga medical kad etiqa. Yela kita nak sihat tp siapa sangka kan sakit bila-bila boleh datang.

Bulan July 2016,  My daughter Qisya sofia masuk hospital di sebabkan sakit mycoplasma bronchitis.(jangkitan kuman di paru-paru) susah nak nafas,batuk, asthma, demam dan sebagainya.. bila budak sakit kita memang pening kepala kesian kat anak. Alhamdulillah bawak dia ke kpj ipoh untuk dapatkan rawatan...
            
(Bil Hospital KPJ)
Duduk 4 hari dengan kos Rm2747.50 di kpj ipoh..wad kanak-kanak dia terbaik..budak-budak pun bole hilang sakit..alhamdulillah dapat kan rawatan pakar di kpj ipoh. service kpj terbaik. Ni bukti claim medical kad etiqa.

Selang 2 minggu lepas tu..saya sendiri demam yang tak baik-baik melebihi 40celcius.. pelik betul selalu demam sehari 2 je...tapi kali ni demam sampai 4 hari tak baik-baik. Pergi ambil darah di hospital kerajaan tp doktor cakap kena tahan wad sebab bakteria banyak dalam darah.Saya mintak la doktor di Hospital Batu Gajah untuk buat refer letter untuk ke Kpj Ipoh..doktor kerajaan cakap kena kencing tikus sebab banyak sgt bakteria..saya terkejut tapi lepas ke kpj ipoh doktor sana ckp memang banyak bakteria dalam darah tapi...
Rupanya kena tonsillitis tahap 3.. nasib tahap 3 kalau tahap 4 doktor suh operate buang tonsil. masuk antibiotik sentiasa selama 2 hari..alhamdulillah baik cepat...demam pun baik.


Duduk hospital kpj 2 hari je tapi dengan kos RM3079.20. Alhamdulillah selesa duduk di hospital swasta,makan pun sedap...Bila discharge dapat balik deposit...Rm500..dan rawatan susulan lepas dicharge boleh di claim semula..


Tiba-tiba terfikir sekiranya kena sakit kritikal alhamdulillah betapa bersyukurnya ada medical kad..
Murah dan mudah medical kad termurah.Medical kad Rm5 je sehari untuk diri sendiri simpanan+perlindungan+medical kad..

Kamarul Farid Bin Kassim (carian fb)
012-6048152 (Call/sms/whataps)
Free quotation untuk pelan perlindungan takaful etiqa.

1 ulasan: