Selasa, 14 Mac 2017

Dapat pampasan BANYAK suami/isteri kahwin lain?

Saya selalu mendengar orang cakap
1. Tak nak la buat simpanan takaful nanti bila pasangan dapat pampasan banyak dia akan kahwin lain.
2. Buat apa buat simpanan banyak-banyak nanti bukan diri sendiri dapat duit tu
3. Perlu ke saya menyimpan yang belum tentu duit tu di uruskan bila saya tiada lagi

Sila betul kan minda anda

1. Pasangan anda tak kan kahwin lain sekiranya anda pergi dengan meinggalkan harta dan duit yang mencukupi untuk tempat dia bergantung. Kalau anda pergi awal siapa nak sara anak-anak anda?duit dah la tak tinggalkan pastu berharap isteri tak kahwin lain.cheet..... Kalau pasangan anda nak kahwin lain terpulang lah ini qada dan qadar, anda dah tak de di dunia ni urusan anda dah selesai.Sekurang-kurangnya anda dah buat yang terbaik demi masa depan orang yang anda tinggalkan. Lebih baik dari isteri anda meminta-minta pada lelaki bukan muhrim lain yang cuba nak try isteri anda selepas anda tiada.

(Sekadar gambar hiasan)

2. Yeke duit simpanan takaful tu bukan untuk anda. Anda pernah berhutang dan mungkin juga anda terlupa yang hutang anda akan dituntut walaupun anda tiada lagi di dunia ini. Ingat Rasulullah pun tak nak sembahyang kan orang yang masih tidak di tanggung hutangnya. Dalam al-quran surah al baqarah banyak cerita pasal hutang,sila semak ye.....



3. Anda hibahkan takaful anda pada orang yang anda sayang dan anda percaya dia mampu menguruskan duit anda walaupun anda tiada di dunia ini lagi. Anak-anak anda perlukan pelajaran,isteri anda perlukan duit untuk uruskan rumah tangga. Ibu bapa anda nak pergi umrah, so anda buat yang terbaik semua nya akan berjalan dengan sempurna.

Buat simpanan takaful Rm 3.33 sehari@Rm100sebulan dan anda akan terima perlindungan takaful dari etiqa sebanyak RM100,000 ... Rugi?tak rugi pun sebab duit ni akan jadi simpanan anda untuk masa depan anda. Nanti bila dah tua tak larat kerja tiba2 cek ada simpanan la kat takaful. so anda ada la duit lebih..

Buat isteri sila paksa suami menyimpan supaya tak menyusahkan anda nanti.
jangan percaya kalau suami cakap dah buat simpanan takaful tapi tak de bukti pun ada polisi,

Pengalaman saya jumpa isteri pensyarah dengan yakin dia kata suaminya dah buat takaful tapi selang 2 tahun suaminya meninggal baru dia tau suaminya tak buat pun simpanan takaful siap tinggalkan lagi hutang personal loan dari cimb expreses Rm200k. Memang tak boleh tolong dah waktu tu. 
Rancang kewangan keluarga anda, 
Hubungi saya untuk bantu anda dalam memberikan perlindungan takaful terbaik.

Kamarul Farid Bin Kassim (Carian F/B)
Financial Islamic Advisor Etiqa Takaful
012-6048152  (Call/SMS//Fb Messenger)
Free Quotation untuk anda semua...
Nak tanya lain-lain urusan pun boleh..takde masalah.

1 ulasan: